EU chce położyć łapę na tuningu!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    EU chce położyć łapę na tuningu!

    Chodzi o wymiane linek. Czasami nie chce wskakiwac wsteczny.
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    EU chce położyć łapę na tuningu!

    Tym razem komisarze powoli zaczynają się zajmować tuningiem aut. Ponieważ nie jest on jeszcze uregulowany ogólnoeuropejskimi przepisami, KE chce "naprawić" ten błąd. Wśród zaleceń dotyczących drogowego bezpieczeństwa znalazły się wskazania, które z czasem mogą prowadzić do tuningowego zakazu. Chodzi o ograniczenie przeróbek mechanicznych i technicznych.

    Zapewne nowe regulacje w pierwszej kolejności obejmą rasowanie silników. Zwiększanie ich mocy to przecież także wzrost ilości spalin, a ekologia stała się oczkiem w głowie Brukseli. Ofiarą komisarzy padnie też dodatkowe oświetlanie aut. Kolorowe światełka i umieszczane na karoserii czy wycieraczkach diody mają wprowadzać w błąd i innych kierowców. Ograniczenia mogą dotknąć nawet wnętrza. Brukseli nie podoba się zmiana foteli czy tapicerki. Użyte materiały mogą być przecież niebezpieczne i zagrażać naszemu zdrowiu. O montowaniu felg o większych rozmiarach też można właściwie zapomnieć.

    Być może likwidacja tuningu nie przejdzie jednak tak łatwo. Najczęściej w przeróbki swoich aut bawią się przecież Niemcy, a to nie tylko potężne lobby, ale także kraj, który w tym półroczu sprawuje prezydencję Unii. Zwolennicy tuningu są na razie spokojni, ale znając zapał komisarzy unijnych do normowania wszystkiego co się da w imię bezpieczeństwa i innych celów wyższych, może to być początek końca.

    [autokrata.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • paf
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3140

      #3
      i tyle powiem.... tapicerka!!!? HMOG :shock:

      Komentarz

      • QBA
        RS
        • 2004
        • 2646

        #4
        Widze, ze jednak po studiach bedzie trzeba spieprzac z tego zacofanego kontynentu :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • Garret
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1196
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          taaa, wzrusza mnie ta troskliwość komisarzy unijnych (nawiasem mówiąc słowo "komisarz" jest tu bardzo trafne i historycznie czerpie z nie tak odległej przeszłości pewnego innego "cudownego" tworu) o moje zdrowie, nie pozwalająca bym w swej nieporadności i głupocie zrobił sobie krzywdę montując większe felgi, kubełkowe siedzenia, czy o zgrozo wymienił gałkę na skórzaną :lol: Jak pisał śp. Kisiel "każda władza dąży do poszerzenia zakresu swych uprawnień choćby się miała nimi udławić"
          Już widzę masowe kontrole niebieskich sprawdzające czy mam oryginalne siedzenia, felgi etc.
          Co do ekologii- jeśli chcą tak promować ekologię to niech wprowadzą preferencyjne opłaty za spełnianie wyśrubowanych norm emisji i wtedy każdy zdecyduje czy robić chipa i np. spaść z EUR4 (5) na niższy poziom i płacić więcej :roll:
          Wczoraj jechałem za autobusem, który ruszając ze świateł, dał taką chmurę sadzy , że takich oct jak moja musiało by ruszyć kilkaset pełnym ogniem :? a raczej nie był on (autobus) po chipie :lol:
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz

          • Witek1952
            Ambiente
            • 2007
            • 196

            #6
            Witam serdecznie.
            Nie można bezkarnie podnosić mocy swoich silników.Dobry wykop potrzebuje lepszych hamulców,ogumienia,zawieszenia i wreszcie solidniejszego nadwozia.Jezeli przez tuning zajeżdzisz tylko silnik to jeszcze pół biedy.Dlatego uważam,że w rozsadnych granicach mogą to robić jedynie specjalistyczne firmy i to pod odpowiednim nadzorem.
            Witek

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Witek1952, Czyli uwazasz ze przyrost mocy w silniku, ktory fabryka dysi na zyczenie marketingu o 15% to zlo rownoznaczne z wyzylowaniem silnika 1.0 do mocy bliskiej 90KM albo uturbienie silnika, ktory nigdy nie widzial co to sprezarka przez fabryke
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              Pracuję...